A A A
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Mimo iż ponad połowa Polaków zgadza się na oddanie po swojej śmierci narządów do transplantacji, tylko co piąty rozmawiał na ten temat z bliskimi. Najnowsza kampania Ministerstwa Zdrowia „Zgoda na Życie” ma na celu upowszechnienie wiedzy na temat medycyny transplantacyjnej i zachęcenie do publicznego deklarowania swojej woli w tym zakresie. Pomimo ciągłego rozwoju medycyny transplantacyjnej w Polsce, poziom wiedzy społeczeństwa na ten temat jest wciąż niewystarczający. Według przeprowadzonych w październiku tego roku badań, tylko 17% Polaków orientuje się, jakie przepisy dotyczące pobierania komórek, tkanek i narządów obowiązują w naszym kraju. Dla wielu nie jest też oczywiste, w którym momencie następuje śmierć człowieka – aż 35% ankietowanych błędnie wskazało jako ostateczny moment zgonu ustanie pracy serca, a nie śmierć mózgu. "Pomnik Dawcy" ma być artystyczną prowokacją – niepozorne miejsce zapraszające do odpoczynku i relaksu staje się przekazem i hołdem dla dawców. Najważniejszym elementem Pomnika ma być system audio –– gdy przechodzień usiądzie na ławce usłyszy głosy Osób, które żyją dzięki przeszczepowi – autentyczne podziękowania dla Dawców i ich rodzin. Mamy nadzieję, że skłoni to wielu do refleksji. - autorzy http://www.kampaniespoleczne.pl/